Ondernemen is méér dan een bedrijf beheren en onderhouden. De consument verandert en het productaanbod moet mee veranderen om de aansluiting met de markt niet te verliezen. Dé consument bestaat niet. De markt bevat diverse doelgroepen die allemaal hun eigen specifieke wensen hebben. Dat vraagt om keuzes maken:
- Welke kant wil jij op als ondernemer?
- Welke stip zet jij aan de horizon
- Welke doelen stel jij jezelf
- Hoe wil jij je bedrijf ontwikkelen?
- Bij welke doelgroep past jouw bedrijf en zit daar perspectief in?
Of is je bedrijf verouderd en moet het up to date gebracht worden? Vervangen van stacaravanplaatsen door chalets of bungalows? Of alleen nog maar toeristisch kamperen? Of verhuuraccommodaties? En welke dan?
In de waterrecreatiesector zijn veel jachthavens toe aan een nieuw verdienmodel. De sector heeft last van een vergrijzende doelgroep en een verouderd botenbestand, maar er zijn ook altijd kansen voor wie ze ziet.
Voor groepsaccommodaties is het zaak een duidelijk profiel te kiezen en daarop in te zetten voor een kansrijke toekomst. Want de concurrentie staat niet stil!
Een toekomstvisie geeft richting aan het bedrijf en antwoord op veel vragen. U als ondernemer met uw bedrijf bent het uitgangspunt. Wij voegen onze kennis en ervaring toe. Samen komen we tot een passende toekomstvisie. Dat is altijd maatwerk want iedere ondernemer en elk bedrijf is uniek.
Veel ondernemers zijn nu druk bezig met de vraag hoe overleven we de coronacrisis en hebben zorgen over de toekomst. Als de maatregelen van het kabinet om het virus te bestrijden zo blijven en er een recessie dreigt hoe gaat u dan de toekomst tegemoed? Ook hierbij kunnen wij u helpen.
